چگونه پیام‌رسان اختصاصی راه بیاندازیم؟

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه اغلب سازمان‌ها و کسب‌وکارهای پیشرو از پیام‌رسان اختصاصی خود برای ارتباطات کاری و تجاری بهره می‌برند و در این زمینه محصولات متعددی در سطح جهانی با یکدیگر مشغول رقابت‌اند. در ایران نیز پس از فراگیرشدن تلگرام و به‌لطف آشنایی عموم مردم با پلتفرم‌های پیام‌رسان، سازمان‌ها و کسب‌وکارها نیز دریافته‌اند که از طریق این بستر بسیاری از امور را می‌توان با سرعت، سهولت و کارایی بیشتر و هزینه‌ی پایین‌تر به انجام رساند.

با این همه، پیام‌رسان‌های عمومی مانند تلگرام، واتس اپ، سروش و غیره برای استفاده‌ی سازمانی و تجاری طراحی نشده‌اند و در کشورهای پیشرفته نیز برای ارتباطات درون‌سازمانی، میان‌سازمانی و ارتباطات امن و ساختاریافته با مشتریان از پیام‌رسان‌های عمومی استفاده نمی‌شود. در عوض، هر سازمان و کسب‌وکاری از ابزار ابری مختص‌به‌خود و یا نرم‌افزارهای on-premise برای این جنس از ارتباطات و تعاملات بهره می‌جوید.

پلتفرم پیام‌رسان سازمانی دارکوب­ قریب به دو سال است که در بازار فن‌آوری کشور حضور دارد و در این مدت توانسته نظر مثبت سازمان‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ متعددی را در حوزه‌های بانک و بیمه، نفت و پتروشیمی، صنعت و تجارت، آموزش و خدمات عمومی جلب نماید. در واقع دارکوب این امکان را برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها فراهم آورده است تا در زمانی کوتاه پیام‌رسان اختصاصی خود را راه‌اندازی کنند و از ویژگی‌های پلتفرمی سریع و ایمن، قابل سفارشی‌سازی و قابل‌انطباق با سیاست‌ها و نیازهای ارتباطی منحصربه‌فرد هر سازمان بهره‌مند شوند.

چرا پیام‌رسان اختصاصی؟

در هر سازمانی مجموعه‌ی گسترده‌ای از تعاملات روزمره، مبتنی بر تعامل مستقیم میان یک یا چند نفر است. گاهی این تعاملات که همواره به گفتگوی حضوری و یا برقراری تماس تلفنی متکی هستند، توسط سامانه‌های اتوماسیون اداری و سایر سامانه‌های نرم‌افزاری درون‌سازمانی پشتیبانی نمی‌شوند و در واقع بخش زیادی از انرژی پرسنل یک سازمان روزانه صرف همین تعاملات مستقیم، مانند مذاکره، پیگیری، تبادل اسناد، نظرخواهی، آموزش و غیره می‌شود. از سوی دیگر در اغلب کسب‌وکارها، همواره یکی از دغدغه‌های مدیران، ارتباط دوسویه‌ و موثر سازمان با مشتریان و مخاطبان است. هر کسب‌وکاری با توجه به سیاست‌های خاص خود از مجراهای مختلفی نظیر وب‌سایت، مرکز تماس، اپلیکیشن‌های موبایلی، پیامک یا مراجعه‌ی حضوری برای برقراری ارتباط با مشتریان بهره می‌جوید.

در سال‌های اخیر و با گسترش فرهنگ استفاده از فضای مجازی، تحولات عمیقی در روش‌‌های ارتباطی بین افراد جامعه شکل گرفته است و بخش قابل‌توجهی از زمان روزمره‌ به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها برای کسب اطلاعات یا برقراری ارتباطات اختصاص داده می‌شود. در کنار راحتی استفاده از ابزارهای ارتباطی و استقبال گسترده‌ی مردم از آن‌ها، چالش‌های جدیدی نیز برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها در حوزه‌ی ارتباط به‌وجود آمده است. چالش‌هایی نظیر مدیریت ارتباطات، نظارت بر نحوه‌ی مواجهه با مخاطبان و مشتریان، پایش تعاملات درون‌سازمانی، خطر نشت اطلاعات ارزشمند و حیاتی سازمان به بیرون و کاهش کارآمدی پرسنل در فعالیت‌های سازمانی وابسته به فضای مجازی. از همین رو است که پیام‌رسان‌های اختصاصی نیز در سطح ایران و جهان پابه‌پای پیام‌رسان‌های عمومی رشد کرده و در سازمان‌ها و کسب‌وکارهای بی‌شماری در جهت حل موارد ذکر شده به کار گرفته شده‌اند.

چرا دارکوب؟

پیام‌رسان اختصاصی دارکوب

بر خلاف پیام‌رسان‌های عمومی، سرور دارکوب در درون سازمان یا فضای اختصاصی ابری استقرار می‌یابد که خود به تضمین امنیت داده‌ها و حفظ مالکیت آن‌ها برای سازمان و نیز افزایش چشمگیر سرعت ارتباطات و تبادل اسناد می‌انجامد. کاربران دارکوب محدود به پرسنل، مشتریان و یا اشخاصی هستند که در ارتباط کاری با سازمان قرار دارند و سطوح دسترسی بر مبنای گروه‌های کاری، چارت سازمانی، و سیاست‌های ارتباطی قابل تعریف است. در حقیقت سطح دسترسی هر کاربری متناسب با نیاز کاری و صلاح‌دید مدیران تعریف می‌شود. همچنین امکان یکپارچه‌سازی آن با نرم‌افزارهای سازمانی به‌منظور ارائه‌ی خدمات مختلف به پرسنل از طریق روبات‌ها وجود دارد. در این حالت کاربران می‌توانند در محیط نرم‌افزارهایی از قبیل اتوماسیون اداری، CRM یا هر نرم‌افزار دیگری، به دارکوب نیز دسترسی داشته باشند.

از دیگر ویژگی‌های بارز این پیام‌رسان، امکان توسعه‌ی روبات‌ها است. روبات‌ها دستیارهایی هستند که با بهره‌گیری از امکانات ارتباط متنی کمک می‌کنند برخی فرآیندهای سازمان با سهولت بیشتری صورت پذیرد. از آنجایی که دارکوب بر مبنای پروتکلی ایمن و باز توسعه‌یافته است، امکان به‌کارگیری انواع روبات‌ها در کنار پلتفرم پیام‌رسان دارکوب وجود دارد. در موارد متعددی به‌جای راه‌اندازی یک نرم‌افزار یا اپلیکیشن جدید، می‌توان در مدت زمان کوتاه‌تر و با صرف هزینه‌ی کمتر، این روبات‌ها را به خدمت گرفت. به‌عنوان مثال در تهیه‌ی گزارش از سامانه‌های مختلف، کسب اطلاعات در بخش منابع انسانی، اطلاع‌رسانی خودکار و بهنگام به مشتری و ارائه‌ی خدمات متعدد، همچنین برقراری ارتباط بین دو نرم‌افزار که به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، این روبات‌ها می‌توانند به‌عنوان دستیار در کنار کاربران قرار گیرند.

دارکوب از ابتدا برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها طراحی شده است و در کنار امکاناتی از قبیل ارتباط متنی، تبادل فایل و مستندات، ارتباط زنده‌ی صوتی و ویدیویی، کانال، اتاق‌های گفتگو و تصمیم‌سازی، امکانات منحصر به‌فردی را نیز از قبیل سطوح دسترسی پیشرفته، توسعه‌ی روبات‌های سازمانی، یکپارچگی با سامانه‌های اتوماسیون اداری و صنعتی و سامانه‌های مدیریت ارتباط با مشتریان، معماری توزیع‌شده و پشتیبانی از چندمستاجری (multitenancy) در سمت سرور، و نیز سفارشی‌سازی بر اساس نیازهای خاص ارائه می‌کند. همچنین واحد طراحی و تیم توسعه‌ی شرکت یکان دانش نیز در فرایند سفارشی‌سازی محصول در یافتن بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راهکارها همراه همیشگی سازمان‌ها و کسب‌وکارها است.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم تا در صورت احساس نیاز به هر یک از امکاناتی که در این مقاله به آن اشاره شد، با تیم فروش شرکت یکان دانش تماس حاصل فرمائید و فرصتی را جهت معرفی توانمندی‌های این نرم‌افزار سازمانی در اختیار ما قرار دهید.

لینک منبع اصلی