پورشه مطالعات ساخت یک ابرخودروی تمام الکتریکی را آغاز کرده است

به نظر می رسد بخش رده بالای صنعت خودروسازی حرکت پر شتاب تری به سمت عرضه خودروهای میلیون دلاری الکتریکی دارند زیرا در اینجا دیگر فاکتور قیمت از اهمیت چندان زیادی برخوردار نیست و مخاطبان این دست از خودروها قادر به پرداخت رقم های بالا هستند.

اولیور بلوم رئیس شرکت شهیر آلمانی پورشه در نمایشگاه ژنو  آغاز شدن مطالعات بر سر ساخت محصول جایگزین آخرین ابرخودروی تولید محدود این شرکت یعنی ۹۱۸ اسپایدر را رسما اعلام کرد.

2015 McLaren P1 vs. 2015 Porsche 918 Spyder

از آن جا که مدل ۹۱۸ اسپایدر یکی از پیشرفته ترین سیستم های قوای محرکه هیبریدی را داشت. احتمال می رود پورشه دوباره از چنین قوای محرکه با توجه به دست آوردهای جدید این شرکت استفاده کند. به نظر می رسد با حرکت پرشتاب تر ابرخودرو ها به سمت قوای محرکه تمام الکتریکی، پورشه در حال مطالعه بر روی توسعه این دسته از موتور خودرو ها باشد. پورشه تنها ۹۱۸ دستگاه از مدل ۹۱۸ اسپایدر تولید کرده است.

پورشه

در حال حاضر پورشه در صدد عرضه اولین محصول تمام الکتریکی خود یعنی تایکان و تایکان اسپورت توریزمو است. اما این شرکت به دنبال رقابت با ابرخودروهای نوظهوری همچون ریماک کانپست ۲ و محصول جدید پینین فارینا یعنی باتیستا است.

اولیور بلوم در این باره می گوید

در آینده ابرخودروهایی تولید خواهد شد که به نسل جدید باتری ها مجهز اند. این باتری ها امکان ارائه عملکرد خارق العاده ای را خواهند داشت اما ما هنوز تصمیم قطعی در این مورد را نگرفته ایم و به دنبال مشخص کردن نقشه راه برای سال ۲۰۲۵ میلادی و حتی بعد از آن هستیم.

porsche-confirms-specs-for-the-taycan-electric-car_1

در حال حاضر پورشه با همکاری دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا آمریکا در حال کار بر روی باتری های موسم به حالت جامد است. این شرکت آلمانی بیش از ۷۶ میلیون پوند در این همکاری مشترک سرمایه گذاری کرده است که البته این سرمایه گذاری در اصل توسط شرکت مادر پورشه یعنی گروه فولکس واگن صورت پذیرفته است. در حال حاضر تولید مدل هیبریدی محصول افسانه ای پورشه یعنی ۹۱۱ قطعی است و به زودی از آن پرده برداری خواهد شد.

رییس پورشه در این مورد می گوید

ما همچنان از موتورهای احتراق داخلی بنزین سوز با عملکرد بسیار بالا تا جایی که ممکن است استفاده خواهیم کرد. زیرا این موتورها بخشی از هویت ما محسوب می شوند.

پورشه با حضور در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و سری مسابقات استقامت موسوم به WEC در بالاترین رده در چند سال اخیر تجربیات بسیار زیادی را در خصوص موتورهای احتراق داخلی و افزایش عملکرد آن ها کسب کرده است.

لینک منبع اصلی