نسل دوم نیسان جوک معرفی شد؛ جراحی زیبایی برای زشت ترین کراس اوور ژاپنی

پس از انتشار چند تصویر مبهم و در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت، بالاخره کمپانی نیسان از نسل دوم جوک پرده برداری کرد. این نسل از جوک نیز چهره متمایزی داشته و می توان آن را ادامه دهنده راه نسل قبلی دانست.

2020-nissan-juke (15)

نیسان جوک جدید باز هم طوری طراحی شده که یا عاشقش می شوید یا از آن تنفر پیدا خواهید کرد! این کراس اوور کوچک در نمای روبرو کماکان از چراغ های گرد بزرگ بهره برده و گلگیرهای آن متورم هستند.

نسل اول نیسان جوک

نسل اول نیسان جوک

2020-nissan-juke (3)

نسل دوم جوک

تغییرات در جوک ۲۰۲۰ مثبت هستند

با اضافه شده جلوپنجره V شکل نیسان و باریک تر شدن چراغ های ثانویه موجود روی چراغ های گرد اصلی، هماهنگی و انسجام بیشتری در نمای روبروی جوک ۲۰۲۰ دیده می شود. به عبارت بهتر حالا از شدت زشتی چهره جوک کاسته شده و این خودرو ظاهر قابل قبول تری دارد، هر چند هنوز هم در کلاس کراس اوورهای خیلی کوچک (Subcompact) از فواصل دور هم قابل تشخیص است.

2020-nissan-juke

رویه ای که از دماغه خودرو آغاز شده، در نمای عقب نیز پیاده سازی شده است. در این بخش دیگر خبری از آن چراغ های بومرنگی شکل نبوده و چراغ های افقی نسبتا کشیده با حالتی بیرون زده از اتاق جایگزین آنها شده اند. به طور کلی باید گفت تغییرات موجود سبب می شوند نگریستن به جوک ۲۰۲۰ راحت تر از نسل قبلی باشد!

نسل اول نیسان جوک

2020-nissan-juke (24)

نسل دوم جوک

نسل اول جوک از سال ۲۰۱۰ روی خط تولید است

نیسان ادعا می کند فضای کابین نسل جدید جوک افزایش یافته، طوری که اینک ۵٫۸ سانتی متر فضای پای بیشتر و ۱٫۱ سانتی متر فضای سر بیشتر برای سرنشینان عقب فراهم شده است. فضای بار جوک ۲۰۲۰ حجمی برابر با ۴۲۲ لیتر دارد که در مقایسه با نسل قبلی ۲۰ درصد رشد کرده است.

2020-nissan-juke (17)

جوک ۲۰۲۰ از پلتفرمی مشترک با رنو کپچر بهره می برد

افزایش فضای داخلی جوک ۲۰۲۰ ریشه در رشد ابعاد خارجی دارد. طول، عرض و ارتفاع نسل جدید این خودرو به ترتیب ۴,۲۱۰، ۱,۸۰۰ و ۱,۵۹۵ میلی متر اعلام شده است. بد نیست اشاره کنیم این ارقام برای جوک قبلی برابر با ۴,۱۲۵، ۱,۷۶۵ و ۱,۵۷۰ میلی متر بودند. نکته جالب توجه اینکه علی رغم رشد ابعاد، نسل جدید جوک ۲۳ کیلوگرم سبک تر از نسل پیشین است.

2020-nissan-juke (20)

رنگ متفاوت سقف و بدنه، جوک ۲۰۲۰ را اسپرت تر و جذاب تر نشان می دهد

دامنه تغییرات در داخل کابین جوک ۲۰۲۰ نیز زیاد است. داشبورد این کراس اوور ژاپنی کاملا متحول شده و نمایشگر سیستم اینفوتینمنت اکنون حالت ایستاده ای دارد. این نمایشگر ۸٫۵ اینچی بوده و از نوع لمسی است.

نسل اول نیسان جوک

نسل دوم نیسان جوک

نسل دوم نیسان جوک

نیسان تاکید می کند کیفیت مواد بکار رفته در کابین جوک ۲۰۲۰ ارتقا یافته است

سیستم اینفوتینمنت جوک ۲۰۲۰ از اپل کارپلی و اندروید اوتو پشتیبانی می کند. سرویس موجود به دارندگان این کراس اوور اجازه می دهد بتوانند قابلیت هایی چون قفل درها و روشن کردن چراغ ها را از طریق تلفن همراه انجام داده و حتی اطلاعات مربوط به مسیریابی را هم به خودرو ارسال کنند.

نیسان نسل تازه جوک را به انبوهی از سیستم های ایمنی تجهیز کرده که از جمله آنها می توان به مواردی مثل ترمز اضطراری، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط و سیستم کنترل نقاط کور اشاره نمود. مهم تر از همه اینکه این خودرو از سامانه رانندگی نیمه خودکار پروپایلوت (ProPilot) نیسان نیز بهره می برد.

2020-nissan-juke (22)

نیسان امکان سفارشی سازی سپرها، رینگ های ۱۹ اینچی و رکاب های جانبی را برای مشتریان جوک ۲۰۲۰ فراهم می کند

وظیفه تامین نیروی نیسان جوک ۲۰۲۰ را یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر بر عهده دارد. این موتور بنزینی توربو هم در نسخه دیفرانسیل جلو و هم در نسخه چهار چرخ محرک به کار گرفته شده و می تواند ۱۱۷ اسب بخار قدرت تولید کند. برای انتقال قدرت موتور به چرخ ها دو گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعت خودکار دو کلاچه در نظر گرفته شده است.

2020-nissan-juke (26)

درباره قیمت نیسان جوک ۲۰۲۰ اطلاعاتی منتشر نشده، اما به احتمال زیاد اختلاف فاحشی با رقم حدود ۱۷ هزار یورویی نخواهد داشت. فروش این خودرو از اواخر ماه نوامبر (آذرماه) آغاز می شود. گفتنی است عرضه جوک در ایالات متحده متوقف گشته و مدل کیکس (Kicks) جایگزین آن شده است.

بد نیست اشاره کنیم نسل پیشین جوک همواره یکی از پر انتقادترین خودروها به لحاظ طراحی خارجی بوده است. در فصل دوم مجموعه گرند تور، جرمی کلارکسون و دوستانش، این اتومبیل را برنده جایزه زشت ترین خودروی سال انتخاب کردند! ویدیوی جالب این بخش از صحبت های سه مجری را می توانید در ادامه از صفحه اینستاگرام دیجیاتو مشاهده فرمایید.

لینک منبع اصلی