ریزنقش و طویل؛ رونمایی از مرسدس AMG A35 و ب ام و سری ۳ LWB مخصوص بازار چین

چند سالی است که چین بزرگ ترین بازار خودرویی جهان محسوب می شود. سال گذشته حدود ۲۸ میلیون دستگاه انواع اتومبیل در این کشور پهناور و پرجمعیت به فروش رسیده که بسیار بیشتر از رقم تقریبا ۱۷ میلیونی برای ایالات متحده (دومین بازار بزرگ خودرویی) است.

با این حساب اکنون معلوم می شود که چرا خودروسازان مختلف حساب ویژه ای روی بازار چین باز کرده و مدل هایی مخصوص این کشور توسعه می دهند. صندلی های عقب راحت با فضای پای وسیع یکی از فاکتورهایی است که چینی ها علاقه زیادی به آن دارند. این مساله سبب شده که برخی از کمپانی ها با ایجاد تغییراتی در اتاق مدل های استاندارد، آنها را با فاصله محوری بیشتر در چین به فروش برسانند.

مرسدس

مرسدس بنز E کلاس با فاصله محوری بیشتر که مخصوص بازار چین تولید می شود

مرسدس بنز و ب ام و دو خودروسازی هستند که ظاهرا زودتر از بقیه متوجه این علاقه چشم بادامی ها شده و قصد دارند با ارایه محصولاتی با صندلی های عقب جادار و راحت سهم بیشتری از بازار چین را تصاحب کنند.

در این راستا اشتوتگارتی ها اخیرا از نسخه L یا همان طولانی تر سدان AMG A35 در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده برداری کرده اند. فاصله محوری این نسخه ۲۷۸۹ میلی متر اعلام شده که در مقایسه با نسخه استاندارد بین المللی مرسدس AMG A35 برابر با ۶۰ میلی متر بیشتر است.

2019-mercedes-amg a35l (1)

سدان کوچک اما تند و تیز AMG A35L به لحاظ فنی تغییری به خود ندیده و در زیر کاپوت این خودرو همان موتور ۲ لیتری توربوشارژ اشتوتگارتی ها قرار دارد. این موتور توانایی تولید ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و به واسطه گیربکس هفت سرعته دو کلاچه و سیستم ۴Matic هر چهار چرخ را به حرکت وادار می کند.

2019-mercedes-amg a35l (2)

با تکیه بر این نیروگاه قدرتمند، مرسدس AMG A35 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۴٫۹ ثانیه زمان نیازمند است؛ حداکثر سرعت نیز طبق روال مرسوم خودروسازان آلمانی در ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

مرسدس AMG A35 در شرکت مشترک (جوینت ونچر/Joint Venture) دایملر و BAIC در چین مونتاژ خواهد شد. به غیر از این سدان کوچک، مدل های دیگری مثل نسخه استاندارد و طولانی C کلاس، E-Class L، GLA و GLC در شرکت مذکور مونتاژ می شوند.

2019-mercedes-amg a35l (3)

بد نیست بدانید شرکت مشترک دایملر و BAIC به لحاظ آماری بزرگ ترین کارخانه تولید کننده محصولات سواری مرسدس بنز به شمار می رود. کارخانه های این شرکت تنها مجموعه در دنیا هستند که در یک مکان واحد اتومبیل های سواری دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب مرسدس را مونتاژ می کنند.

در کنار مرسدس بنز، ب ام و نیز نسخه از نسخه طولانی تر نسل اخیر سری ۳ در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده برداری کرده است. مثل AMG A35 این خودرو نیز به لحاظ ظاهری تفاوتی با نسخه استاندارد بین المللی خود نداشته و فقط درهای عقب آن کشیده تر هستند تا نمایانگر طول بیشتر خودرو باشند.

2019-bmw-3-series-long-wheelbase (10)

فاصله محوری ب ام و سری ۳ LWB در مقایسه با نسخه استاندارد ۱۱ سانتی متر افزایش یافته و به رقم کلی ۲۹۶۱ میلی متر رسیده؛ طول خودرو نیز اکنون ۴۸۲۹ میلی متر است.

با تغییری که در فاصله محوری رخ داده، ب ام و سری ۳ LWB با ۴۳ میلی متر بیشترین فضای پا را در کلاس خود ارایه می کند. به گفته باواریایی ها صندلی های عقب این نسخه از نو و به طور اختصاصی طراحی شده و دارای فرم و پوششی ویژه هستند؛ همچنین پشت سری ها و زیر آرنجی میانی به بالشتک های “فوق العاده راحت” مجهز شده اند.

2019-bmw-3-series-long-wheelbase (18)

نورپردازی قسمت پایینی چارچوب درها، سقف شیشه ای پانورامیک و بهره گیری از شیشه های آکوستیک به منظور کاهش صداهای اضافی از جمله تفاوت های جالب سری ۳ LWB با نسخه بین المللی هستند.

2019-bmw-3-series-long-wheelbase (16)

نیروبخش این نسخه از ب ام و سری ۳، موتور ۲ لیتری موجود در زیر کاپوت ۳۲۵Li است. این موتور توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و نیروی آن از طریق گیربکس هشت سرعته خودکار به سمت چرخ های محور عقب هدایت می شود.

2019-bmw-3-series-long-wheelbase (6)

همانطور که اشاره کردیم سری ۳ LWB مخصوص بازار چین بوده و برای فروش در میانه های سال برنامه ریزی شده است. این خودرو نیز مثل نسخه استاندارد، در شرکت مشترکی که توسط ب ام و و برلیانس پایه گذاری شده، تولید می شود.

لینک منبع اصلی