بررسی بی ام و سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۰ ؛ خوب، بد، زشت باواریایی

طی سال‌های گذشته بی ام و توانسته به واسطه ارائه مدل‌هایی نظیر ایکس۶، ایکس۵، ایکس۴ و…، پرچم‌دار شکل‌گیری کلاس‌های جدید خودرویی شود و سالیانه ده‌ها هزار مدل جدید از آنها را به فروش برساند.

حالا بی ام و مدل سری ۲ گرن کوپه را روانه بازار کرده تا شاید بتواند موفقیت‌های قبلی را در ارائه یک مدل جدید تکرار کند. این خودرو علاوه بر آنکه دو در بیشتر نسبت به سری ۲ کوپه دارد، از یک پلتفرم ماژولار دیفرانسیل جلو جدید مبنی بر پلتفرم بی ام و سری ۱ و مینی کلابمن استفاده می‌کند که هزینه ساخت را کمتر و مهندسی تولید سری ۲ گرن کوپه را ساده‌تر می‌کند.

گروه کارشناسی وبسایت motor1 برای آن که پی ببرد استفاده از پلتفرم جدید چه تاثیری بر ویژگی‌های دینامیکی این خودرو داشته، به سراغ سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۰ رفته و آن را مورد بررسی قرار داده است. لطفا در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ظاهر دوقطبی بی ام و سری ۲ گرن کوپه

باید بگوییم که طراحی بیرونی بی ام و سری ۲ گرن کوپه شبیه به یک خودرو اقتصادی شیک و پیک شده به نظر می‌رسد. طراحان می‌گویند که تمام تلاششان را انجام داده‌اند تا محصولی درخور خلق کنند.

آن‌ها بخش‌هایی نظیر: جلوپنجره‌ کلیوی اصلاح شده،چراغ‌های خشمگین LED جلو و پنجره‌های بدون فریم را تحریک برانگیز توصیف می‌کنند. با این حال سری۲ گرن کوپه در مدل پایه نسبت به حریفان همچون مرسدس بنز سری CLA و آئودی S3 چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. البته در صورت سفارش قطعات بدنه M پرفورمنس یا خرید مدل M235i ظاهر این خودرو بسیار جذاب‌تر جلوه خواهد کرد.

در مدل M235i از پیشرانه‌ای پرقدرت‌تر که نیاز به دریچه‌های هوای بزرگتر در جلو دارد، استفاده شده است؛ این نسخه به یک جلوپنجره با زمینه شبکه‌ای جدید به رنگ برنزی مات یا مشکی مجهز بوده و ظاهر بهتری را برای این خودرو رقم زده است. هم‌چنین وجود برخی قطعات بدنه از جنس فیبر کربن نظیر: رکاب ها، بالچه عقب و رینگ‌های آلیاژی، جلوه‌ای بسیار مهیج را به ظاهر این خودرو بخشیده‌ و جذابیت بصری آن را دوچندان ساخته‌اند.

کابین بی ام و سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۰

در مورد کابین نکته هیجان‌برانگیزی مشاهده نمی‌شود؛ سیستم اطلاعات سرگرمی همانند سایر محصولات جدید بی ام و از نوع iDrive7 است که به صورت استاندارد همراه با قابلیت همگام سازی تلفن همراه از طریق اپل کارپلی عرضه شده است.

در اینجا از یک نمایشگر ۱۰٫۳ اینچی لمسی، یک عدد کنسول میانی و یک پنل دیجیتال ۱۰٫۳ اینچی دیگر به‌عنوان کیلومترشمار استفاده شده است. یک کنترل‌گر چرخان نیز به منظور دسترسی سریع به حالت‌های رانندگی اسپرت، کامفورت، اکو پرو در کنار اهرم تعویض دنده به چشم می‌خورد.

اکثر نقاط کابین با پلاستیک نرم و چرم مشکی بسیار مرغوب روکش شده‌اند. تنها نکته منفی اینجا به سایز بزرگ و ضخامت زیاد غربیلک فرمان بازمی‌گردد. به طور کل کابین سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۰ مکان مناسبی برای مسافرت‌های طولانی خواهد بود.

توان فنی و تجربه رانندگی بی ام و سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۰

بی ام و سری ۲ گرن کوپه پایداری بسیار مطلوبی را حین عبور از پیچ‌ها به شما ارائه می‌دهد. فرمان تندوتیز و تعلیق صلب سبب شده تا واکنش‌پذیری سریعی را از این خودرو شاهد باشیم.

پیشرانه دو لیتری توربوشارژ با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین موتور ۴ سیلندر شرکت بی ام و به حساب می‌آید که بی ام و  M235iبه کمک آن توانسته ظرف مدت ۴٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت دست یابد. جعبه هفت سرعته اتوماتیک zf بسیار سریع دنده‌ها را تعویض کرده و نیروی لازم را حین عبور از پیچ‌ها به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. به طور کل گرن کوپه سری ۲ یک خودروی سریع با ویژگی‌های دینامیکی قابل قبول است که درمیان رقبا می‌تواند از این نظر حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

با وجود آن که بی ام و سری ۲ گرن کوپه هنگام حرکت در بزرگراه‌ها می‌تواند کاملا مشتریان عادی را از خود راضی نگاه دارد، اما کیفیت سواری آن در جاده‌های نه چندان هموار اصلا نرم و آرامش بخش نیست؛ البته کابین به خوبی عایق‌بندی شده و سر و صدای زیادی وارد آن نمی‌شود و فرمان نیز از سفتی مناسبی بهره می‌برد. همچنین پیشرانه در سرعت‌های بالا و در حالت شتاب گیری ثانویه، توانی بیشتر از حد معمول را به شما ارائه خواهد داد که قطعا لبخند رضایت را روی لب‌های شما خواهد نشاند.

 سخن پایانی

با توجه به بهای ۵۵ هزار دلاری این خودرو، ما به هیچ وجه نمی‌توانیم فرمان‌پذیری نه چندان دقیق و قابلیت‌های دینامیکی که در سطحی پایین‌تر از عالی قرار دارند را مورد مصالحه و بخشش قرار دهیم. هر چند که بهای نسخه پایه این خودرو ۳۸٫۴۹۵ دلار است و با سفارش نسخه M235i به ۴۶ هزار و ۴۹۰ دلار می‌رسد.

بی ام و سری 2

بی ام و m235i گرند کوپه برای مشتریان عادی خودروی مناسبی است، چرا که از کابین ساکت، راحت، نسبتا جادار، توانایی فنی و تکنولوژی سطح بالا سود می‌برد؛ اما پرداخت ۵۵ هزار دلار بابت آن چندان قابل درک نیست و به نظر ما اگر به دنبال یک سدان اسپرت هستید، بهتر است بی ام و سری ۳ را مد نظر قرار دهید.