باشگاه پرسپولیس در بین ده تیم فوتبالی محبوب اینستاگرامی

پایگاه آماری Deportes & Finanzas که در حوزه مدیریت کسب و کار های ورزشی فعالیت می کند در آخرین آماری که منتشر کرده اعلام نموده که صفحه اینستاگرام باشگاه پرسپولیس در ماه‌های گذشته بیش از ۱۰۲ میلیون بار با کاربران خود تعامل داشته است. پرسپولیس در این آمار با اختلافی یک میلیونی پایین‌تر از باشگاه فوتبال آرسنال قرار دارد و این نتیجه گیری نشان می‌دهد که کاربران ایرانی هوادار این تیم، کاربرانی پویا و آنلاین هستند.

باید گفت که این آمار ارتباطی با تعداد دنبال کنندگان پرسپولیس در اینستاگرام ندارد و تنها محدود به فعل و انفعالات صفحه اینستاگرام پرسپولیس است. این آمار مرتبط با پست‌های ثبت شده با هشتگ پرسپولیس، تصاویر تگ شده با صفحه رسمی پرسپولیس، کامنت ها و لایک‌ها فعالیت‌هایی از این دست است که ارتباطی با تعداد دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام تیم پرسپولیس ندارد. گفتنیست صفحه رسمی اینستاگرام این باشگاه تا امروز ۲.۶ میلیون دنبال کننده دارد.

همچنین شایان ذکر است که در داده‌های پایگاه Deportes & Finanzas تیم فنرباغچه ترکیه پایین‌تر از  پرسولیس قرار گرفته و تیم‌هایی مانند آرسنال، لیورپول، منچستر یونایتد و سایر تیم‌ها از این تیم ایرانی رتبه بالاتری در زمینه تعامل با کاربران دارند.

نکته جالب توجه درباره این صفحه اینستاگرامی که با تیک آبی به رسمیت شناخته شده این است که صفحه فوق توسط باشگاه خود این تیم هدایت نمی‌شود و به نظر می‌رسد مدیران آن افرادی از هواداران تیم باشند. «حمیدرضا حجازی» کارشناس ورزشی در این مورد به دیجیاتو می‌گوید: «ظاهرا فردی از اعضای این باشگاه یا شاید هم از هواداران سرسخت پرسپولیس که برای دریافت احراز هویت رسمی این صفحه با باشگاه همکاری کرده اکنون حاضر به تحویل اکانت این صفحه اینستاگرامی به مسئولان باشگاه نیست. صفحه مذکور در حال حاضر در دست یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس است.»

حجازی می‌گوید که به نظر می‌رسد مدیریت روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در مورد تیک آبی این صفحه با اینستاگرام مذاکراتی انجام داده که هنوز به نتیجه نرسیده است:

«این صفحه در حقیقت دومین تلاش باشگاه برای فعالیت در اینستاگرام است. صفحه قبلی که Perspolisfc.fans نام داشت هم با تبلیغات زیاد و پیدا کردن دنبال کنندگانی بیش از یک میلیون در نهایت از کنترل باشگاه خارج شده است و مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهد. هر دوی این صفحات درآمدهایی دارند که به نظر می‌رسد به باشگاه نمی‌رسند.»

سرعت عمل انتشار مطالب در این صفحات به قدر بالاست که تقریبا غیرممکن است بدون هماهنگی و بدون اطلاع روابط عمومی باشگاه فردی بتواند در تمرین‌ها حضور داشته باشد و این‌گونه مطالب و حاشیه‌ها و عکس‌های تمرین را در اختیار مدیران این صفحات مجازی قرار دهد. حجازی به دیجیاتو می‌گوید: «صفحه توییتر این باشگاه نیز بر اساس گفته‌های مقامات رسمی پرسپولیس در اختیار و کنترل باشگاه نیست.»

لینک منبع اصلی