اینستاگرام تبلیغ محصولات رژیمی و آرایشی را محدود می‌کند

اینستاگرام نمایش پست های تبلیغ کننده محصولات رژیمی و آرایشی را برای کاربران زیر هجده سال محدود می کند. این قانون در فیسبوک نیز اجرا خواهد شد.

اینستاگرام محدودیت سنی را در پست هایی اعمال می کند که کاربر را تشویق به خرید محصول کرده یا قیمت آن را نشان می دهند. این کمپانی پست هایی را که «تاثیرات معجزه آسای محصولات کاهش وزن یا رژیمی را تبلیغ کرده و کد تخفیف برای آن می گذارند»، حذف خواهد کرد.

در قوانین اینستاگرام تبلیغ محصولات رژیمی و کاهش وزن ممنوع اعلام شده ولی زیاده روی اینفلوئنسرها و سلبریتی های این شبکه در تبلیغ محصولات رژیمی و آرایشی باعث شده تا این شبکه قوانین خود را سخت گیرانه تر کند.

اینستاگرام

اینستاگرام از کاربران درخواست کرده تا در صورت مشاهده پست های متخلف آنها را گزارش کنند. این شرکت اعلام کرده ممکن است قوانین خود را در این زمینه باز هم تغییر دهد. ولی فعلاً محدود کردن کاربران کم سن و سال از دیدن پست های تبلیغاتی فریبکارانه کافی اعلام شده است.

«کیم کارداشیان» و «کایلی جنر» از جمله افراد مشهور اینستاگرام هستند که با تبلیغ محصولات رژیمی صدای منتقدین را درآورده اند. «جمیله جمیل» (Jameela Jamil)، مجری رادیو و تلویزیون اهل بریتانیا از منتقدین سرسخت تبلیغ اینگونه محصولات در اینستاگرام است. او سال ۲۰۱۸ اعتراض خود را نسبت به این موضوع عنوان کرد و در بیانیه ای از اثرات مخرب محصولات رژیمی سخن گفت:

«دوران نوجوانی با مشکل غذا خوردن مواجه بودم و به خوبی با عوارض زیان بار محصولات رژیمی و لاغری آشنا هستم.»

موضوع تناسب اندام به دغدغه بسیاری از کاربران تبدیل شده و شبکه های اجتماعی با تبلیغات وسوسه کننده تاثیر زیادی روی کاربران دارند. تبلیغات پر زرق و برق محصولات آرایشی و رژیمی مردم را وادار کرده تا برای تغییر دادن ظاهر خود دست به هر کاری بزنند.

لینک منبع اصلی